Publicat de: atipicostudio | Iulie 22, 2009

…de nota 5

garbage_can

Cam atat meritam in catalogul culturii ecologice. Dupa 20 de ani am ramas ce-am fost. Educatia ecologica a romanului este inca un stress pentru acesta. De cati ani  avem nevoie sau de ce legi ar fi nevoie pentru a invata sa ne ocrotim mediul? Multi ar spune ca si in afara este un fel de dictatura. Prin legi si o oarecare motivatie au implementat o cultura proprie ecologica. Dar pana la urma ce conteaza la ei, atat timp cat totul este luna, la capitolul curatenie. Asa zisele amenzi la noi inca nu au dus la nici un rezultat. Ne mai miram ca la un Ciric, de Bahlui nu mai vorbim, zilnic vedem sub ochii nostri cum se arunca in nestire gunoaie. Sunt prea putini cei care au bunul simt sa stranga in urma lor. Pacat, avem o tara prea frumoasa. Insa la noi, totul este cum a fost odata. Romanul nu s-a schimbat decat in mica parte. Cultura fiecaruia isi spune cuvantul. Se mai arunca in stanga si in dreapta ambalajul, gunoiul chiar, la voia intamplarii. Daca nemtii au realizat un lucru de exceptie, recicland deseurile (sistemul Der Grüne Punkt) la inceputul anilor 90 si demonstrand tuturor eficienta culturii occidentale, la noi inca lasa de dorit acest aspect. Putine actiuni de genul se intampla cu adevarat la noi. Acest subiect a devenit deja prea plictisitor pentru romanul de rand, o rutina care nu reuseste sa-l miste cat de putin. Si mai rau decat aceasta este faptul ca cei care vin din urma iau exemplul celor mari. Adica tindem sa mergem inainte ca viteii, fara gram de minte. Dar exista timp sa ne reglam comportamentele fata de noi, nu? Caci nu zugravim natura in gunoaie. Gunoaiele suntem unii dintre noi si tot noi ne spurcam viata si ne batem joc de noi. Poate o lege aplicata ne-ar salva. Amenda i-ar putea aduce aminte romanului sa se gandesca de doua ori inainte de arunca ceva pe unde merge. Pana atunci durerea de spate jos incepe de de la cei care ne conduc si se termina la umilul rcetatean roman.

Responses

  1. sunt obosita sa discutam intre noi pe acesta tema,intre noi astia carora ne pasa. eu, ultima data cand m-am indignat a fost acum doi ani,m-am indignat atat de tare si am scris la ministerul turismului si cel al mediului si nici nu mai stiu pe unde nu am scris…doar pe garduri sau pe ziduri. amenda?am spus si eu atunci ca asta ar fi un inceput, dar anul acesta cand am venit in tara , am realizat ca nu se poate, e imposibil sa ne civilizam. cui sa dam amenzi? cine sa dea amenda daca exista spaga? ma faceti sa rad- am pierdut trenul, statiile pentru noi s-au terminat . inchidem lumina sau asteptam un pic, pentru ca o sa o inchida cine trebuie, cum o sa ne inchida si usa.. in nas. asta meritam.


Lasă un răspuns

Categorii

